ראש המל"ל": "אפשר לכפות על איראן ויתורים אסטרטגיים גדולים מבעבר"

איתי גדסי No Comments on ראש המל"ל": "אפשר לכפות על איראן ויתורים אסטרטגיים גדולים מבעבר"

לראשונה ראש המל"ל אייל חולתא הופיע בפני וועדת חוץ וביטחון וסקר בפניהם את עבודת המל"ל והתייחס למו"מ בין המעצמות לאיראן

צילום: דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע חידוש שיחות הגרעין בוינה בין איראן למעצמות, הופיעה היום (שני) לראשונה בפני ועדת חוץ וביטחון יו"ר המל"ל ד"ר אייל חולתא

יו"ר הוועדה ח"כ רם בן ברק פתח את הדיון בוועדה ובירך על בואו של ראש המל"ל ואמר, "אני מכיר מקרוב את ההשפעה שיש לתפקיד היועץ לביטחון לאומי על נושאי הביטחון הלאומי, גם כגורם מייעץ לראש הממשלה ולקבינט, וגם כגורם אשר מוציא לפועל חלק גדול מהחלטותיו של ראש הממשלה".

עוד הוסיף, "על כן, אני חושב שדיון פורה בין חברי הוועדה לד"ר חולתא הוא חיוני על מנת לקיים שיח בנושאי מדיניות ולוודא כי מנגנון ההוצאה לפועל של החלטות הקבינט מיושמות ופועלות בהתאם לדירקטיבה של הממשלה".

ראש המל"ל, ד"ר איל חולתא בחר בדבריו בחלק הפתוח לתקשורת להודות ליו"ר הוועדה על דבריו ועל ההזמנה להופיע בפני הוועדה בפעם הראשונה. המשך הדיון, כאמור, היה חסוי.

בדבריו הסגורים בפני הוועדה, ראש המל"ל אמר כי המל"ל נמצא בשלבי גיבוש מתקדמים של הערכת המצב הלאומית לישראל, תהליך גיבוש משמעותי וסדור, והיא צפויה להיות מוצגת לממשלה.

ראש המל"ל הדגיש כי הוא רואה חשיבות רבה לכך שהמל"ל פועל להגברת השילוביות בין ארגוני הביטחון הלאומי, לשם מיצוי יעיל ומיטבי של היכולות והעוצמות ולשם צמצום פערים בין התכנון לביצוע.

בהתייחסו לגרעין האיראני ציין ראש המל"ל ציין כי מדובר באתגר הליבה הראשון לפתחו של המל"ל ולפתחה של ישראל, וכי אף שאיראן נוקטת בסחטנות גרעינית, הוא מאמין כי קהילה בינ"ל מאוחדת ונחושה עדיין יכולה לכפות על איראן ויתורים אסטרטגיים גדולים מבעבר.

אתגר הליבה השני בחשיבותו שציין ראש המל"ל הוא מיצוי הנורמליזציה ו"הסכמי אברהם", והדגיש כי המל"ל פועל בנושא בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים משרד החוץ, היכן שנדרש, ומעניק עוצמות היכן שאפשר. ראש המל"ל אמר כי המל"ל, יחד עם משרד החוץ וגופים נוספים, פועל להעמקת ההסכמים ואף הרחבתם מול מדינות נוספות.

ראש המל"ל התבקש להתייחס למערכות הגלובליות כיום, והדגיש כי בראייתו המאזן הגלובלי משתנה כמו גם סוגיות כלכליות והשלכות קורונה המשפיעות על סדר היום של המדינה.

 



0 תגובות